Συναυλία της Λέσχης Φίλων Κλασικής Μουσικής

ACHAIA CLAUSS-ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ Α.Ε.

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2018

Η Λέσχη Φίλων Κλασσικής Μουσικής σε συνεργασία με την Achaia Clauss διοργανώνουν την συναυλία με τίτλο «Οι Ανθρώπινες Φωνές» με τον Άγγελο Ρεπαπή, βιόλα ντα γκάμπα και τον Νίκο Παναγιωτίδη στο μπάσο λαούτο (θεόρβη) και στην κιθάρα μπαρόκ. Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018 στις 20:30 στο Κελάρι “Bella Vista” του υπέροχου χώρου της οινοποιίας Achaia Clauss.

To πρόγραμμα σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, περιλαμβάνει έργα των D. Ortiz, S. de Murcia, V. Bonizzi, T. Hume, G. Kapsberger, K. F. Abel, M. Marais, R. de Visee

Στις 19:00 θα υπάρξει ξενάγηση στους χώρους της Achaia Clauss.

"Les Voix Humaines" - "Ανθρώπινες Φωνές", για βιόλα ντα γκάμπα και μπάσσο κοντίνουο.

Αυτός είναι ο τίτλος που είχε δώσει ο Γάλλος συνθέτης και βιρτουόζος εκτελεστής της βιόλα ντα γκάμπα, Μαρέν Μαραί (Marin Marais, 1656-1728) σε μία σύντομη σύνθεσή του για το αγαπημένο του έγχορδο. Μ' αυτό τον τρόπο ίσως και να 'θελε να δηλώσει πως η βιόλα ντα γκάμπα, με τις ψηλές τραγουδιστές της νότες και τα βαθιά της μπάσα, είναι το πλησιέστερο όργανο στην ανθρώπινη φωνή.

Αυτή την ιδέα φιλοδοξεί να περάσει στο κοινό η συναυλία του Άγγελου Ρεπαπή (βιόλα ντα γκάμπα) και του Νίκου Παναγιωτίδη (μπαρόκ κιθάρα, θεόρβη). Το ενδιαφέρον της συνίσταται καταρχάς στον ίδιο τον συνδυασμό των μουσικών οργάνων: Η βιόλα ντα γκάμπα θεωρείται πρόδρομος του βιολοντσέλου, αλλά είναι στην πραγματικότητα ένα λαούτο με δοξάρι, με περισσότερες (6-7) χορδές και ροπή στις γεμάτες συγχορδίες, ένα μουσικό όργανο ιδανικό τόσο για μελωδικό, όσο και για συνοδευτικό ρόλο.

Η 5χορδη κιθάρα του 17ου αιώνα θεωρείται επίσης πρόδρομος της σημερινής, αλλά με τις διπλές χορδές της και το ιδιότυπο παίξιμό της είναι μάλλον υβρίδιο μεταξύ κιθάρας και λαούτου, με ήχο που ακροβατεί ανάμεσα στο λαϊκό και το έντεχνο ηχόχρωμα. Η θεόρβη ή κιταρρόνε είναι ένα μπάσο λαούτο 14 χορδών, εντυπωσιακά μεγάλου μεγέθους αλλά και αναπάντεχα ευέλικτο.

Με την πρόθεση να αναδειχτούν οι ιδιαιτερότητες και το ταίριασμα αυτών των μουσικών οργάνων, δημιουργήθηκε το πρόγραμμα αυτής της συναυλίας που εκτός από έργα του Μαραί, περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικότατες συνθέσεις από την Ισπανία της όψιμης Αναγέννησης μέχρι το ώριμο Γαλλικό μπαρόκ.

Kελάρι Bella Vista

Πετρόχτιστο υπόγειο κελάρι του κτιρίου της Κάβας Δανιηλίδος, ενός από τα παλαιότερα κτίσματα της Gutland. Από το μπαλκόνι αυτού του κτιρίου η απρόσκοπτη θέα προς τον Πατραικό, το Ιόνιο και την Αιτωλοακαρνανία είναι μαγευτική - Bella Vista.

Το συγκεκριμένο κελάρι είναι χώρος δίκλιτος, σκοτεινός, με χαμηλές θερμοκρασίες, μυστηριώδης και υποβλητικός. Χρησιμοποιήθηκε εξ αρχής για την παλαίωση σε βαρέλια δρύινα του κονιάκ και των αποσταγμάτων.

Κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε και σαν καταφύγιο, τόσο από τους εργαζόμενους και τους κατοίκους της Οινοποιίας, όσο και από περίοικους.

Η ακουστική του Κελαριού Bella Vista είναι άκρως εντυπωσιακή. Αυτό ακριβώς το στοιχείο θα απολαύσουμε απόψε, στην παρθενική παρουσίαση του Κελαριού Βella Vista στο φιλόμουσο, φιλίστορ και οινόφιλο κοινό της Πάτρας.

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ

Έχει γεννηθεί στην Αθήνα, όπου και σπούδασε κλασική κιθάρα με τους Δημήτρη Φάμπα και Roberto Aussel και Θεωρητικά με τους Γιάννη Αυγερινό και Μιχάλη Τραυλό. Στο Μεταπτυχιακό τμήμα Παλιάς μουσικής της Μουσικής Ακαδημίας Guildhall του Λονδίνου μελέτησε Αναγεννησιακό λαούτο, θεόρβη, Μπαρόκ λαούτο και Basso Continuo με βασικό καθηγητή τον Nigel North, ενώ έχει παρακολουθήσει πλήθος ειδικών σεμιναρίων με Έλληνες και ξένους καθηγητές, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα περιλαμβάνει ατομικά ρεσιτάλ, πολυάριθμες συναυλίες Μουσικής Δωματίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συμμετοχές σε Ορχήστρες με σημαντικούς μαέστρους, εμφανίσεις μεταξύ άλλων σε εκδηλώσεις του Μεγάρου Μουσικής και του Φεστιβάλ Αθηνών και δισκογραφικές παρουσίες, ενώ έχει διευθύνει την Όπερα "Ευρυδίκη" του Jacopo Peri στο Φεστιβάλ των Δελφών.

Ακόμη έχει κάνει συνεργασίες με γνωστούς καλλιτέχνες στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού και της θεατρικής αφήγησης σε συναυλίες, παραστάσεις, ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές και δισκογραφία. Επίσης, παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών σε Δημοτικούς σταθμούς και στο Γ' Πρόγραμμα της ΕΡΑ και μουσικές επιμέλειες σε τηλεοπτικά ντοκυμαντέρ της ΕΡΤ.

Δίδαξε κιθάρα και θεωρητικά πολλά χρόνια στην Αθήνα και συνεχίζει σε Ωδεία και το Μουσικό Σχολείο του Βόλου, όπου επέλεξε να κατοικεί από το 2002, διδάσκοντας παράλληλα λαούτο και Basso Continuo, ενώ παραδίδει τακτικά σεμινάρια ερμηνείας της Αναγεννησιακής και Μπαρόκ μουσικής.

Ο Άγγελος Ρεπαπής ξεκίνησε τις σπουδές του στο κοντραμπάσσο στο Ωδείο Αθηνών, με καθηγητή τον κ. Α. Τζουμάνη.

Το 1986, με υποτροφία του ιδρύματος “Μουσηγέτης”, συνέχισε τις σπουδές του στην Ακαδημία του Ρόττερνταμ με καθηγητή τον κ. Η. Roelofsen.

Αποφοίτησε το 1990 με τα διπλώματα του καθηγητή και εκτελεστή του

οργάνου. Παράλληλα με το κοντραμπάσο, σπούδασε βιόλα ντα γκάμπα στην Ακαδημία Παλαιάς Μουσικής της Ουτρέχτης, με καθηγήτρια την Αnneke Pols. Αποφοίτησε το 1992 με το δίπλωμα καθηγητή του οργάνου.

Συνεργάζεται με τα περισσότερα συγκροτήματα Παλαιάς Μουσικής στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας την διάδοση της ερμηνείας με αυθεντικά όργανα.

Διδάσκει βιόλα ντα γκάμπα στο Κλασσικό Ωδείο Χολαργού, και είναι καθηγητής κοντραμπάσσου στο Ιόνιο Πανεπηστήμιο, καθώς κα στο Ωδείο “Φ. Νάκας”.

Ως κοντραμπασίστας πάντα, είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

Παίζει με βιόλα Pierre Jaquier.

*Η είσοδος στο μουσικό event θα γίνει με προσκλήσεις.