Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Κι όμως το 6% των Ελλήνων δεν αγοράζει πια φρέσκο ψωμί - Το 3% ούτε κρέας!

Κι όμως το 6% των Ελλήνων δεν αγοράζει π...

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία για το πώς έχουν διαμορφωθεί οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων τα χρόνια της κρίσης σε ο,τι αφορά στα είδη αρτοποιίας και κρεοπωλείου. Με βάση τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών , το 6% του πληθυσμού δεν αγοράζει πλέον φρέσκο ψωμί από τα αρτοποιία ενώ το 3% δεν καταναλώνει πλέον κρέας. Μάλιστα οι περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν ότι τα προϊόντα αυτά τα  βρίσκουν σε καλύτερες τιμές στο σούπερ μάρκετ αλλά παρόλα αυτά επιλέγουν να τα αγοράζουν από αρτοποιεία και κρεοπωλεία.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ η αγορά του φρέσκου ψωμιού ημέρας εκτιμάται σε 950 εκ. ευρώ ετησίως. Με δείγμα 750 καταναλωτών από όλη τη χώρα, καταγράφεται ότι το 66% από αυτούς αγοράζουν φρέσκο ψωμί από τον συνοικιακό φούρνο-αρτοπωλείο, ακολουθεί το σουπερμάρκετ με ποσοστό 17% και το κατάστημα αλυσίδας αρτοποιείων με 4%. Ποσοστό 11% δηλώνει ότι δεν έχει συνηθισμένο σημείο αγοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, υπάρχει και ένα ποσοστό 6% του πληθυσμού που δηλώνει ότι δεν αγοράζει φρέσκο ψωμί.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού θεωρεί ότι το φρέσκο ψωμί της ημέρας είναι φθηνότερο στις αλυσίδες σουπερμάρκετ σε ποσοστό 42%, το 30% του κοινού θεωρεί ότι είναι φθηνότερο στους συνοικιακούς φούρνους και το 4% στα καταστήματα αλυσίδας αρτοποιών. Για το 24% του κοινού δεν υπάρχει διαφορά στην τιμή ανάμεσα στα διάφορα κανάλια πώλησης.

Η αγορά των ειδών κρεοπωλείου είναι ακόμα μεγαλύτερη και υπολογίζεται σε περίπου 3,3 δισ. ευρώ με σημαντικές διακυμάνσεις και διαφορές στις περισσότερες υποκατηγορίες.

Στην έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφεται ότι το 47% του κοινού προτιμάει το κρεοπωλείο, το 39% το σούπερ μάρκετ και το 14% δηλώνει ότι δεν έχει συνηθισμένο σημείο αγοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχει και ένα ποσοστό του καταναλωτικού κοινού 3% που δηλώνει ότι δεν αγοράζει κρέας.

Παρά το συνολικά μεγαλύτερο ποσοστό του κρεοπωλείου, στις επιμέρους κατηγορίες υπάρχει διακύμανση με το σουπερμάρκετ να έχει μεγαλύτερα ποσοστά στην αγορά του κοτόπουλου, ενώ το κρεοπωλείο μεγαλύτερα ποσοστά στην αγορά του μοσχαριού και του αρνιού.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, μόλις το 12% των καταναλωτών θεωρεί ότι το κρέας είναι φθηνότερο στο κρεοπωλείο, ενώ ποσοστό 55% θεωρεί ότι είναι φθηνότερο στο σουπερμάρκετ. Για το 27% των ερωτώμενων δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δύο σημεία πώλησης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι συνήθειες των καταναλωτών σε σχέση με τις αγορές τους, αλλά και οι απόψεις τους.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 74% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν κρέας μόνο από συγκεκριμένο κρεοπώλη, ενώ το 29% δηλώνουν ότι αγοράζουν συσκευασμένο κρέας.

Φαίνεται λοιπόν ότι η σχέση ανάμεσα στον κρεοπώλη και τον καταναλωτή καταγράφεται ιδιαίτερα δυνατή, ενώ παράλληλα αναγνωρίζονται από το κοινό οι προσπάθειες του οργανωμένου λιανεμπορίου για εναλλακτικές επιλογές, καταδεικνύοντας μία υπάρχουσα βάση για μελλοντική ανάπτυξη, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις