Απόψεις&Σχόλια

»

Του Γιώργου Τελώνη

06/02/2018 13:16

Τρένο, κάλιο αργά παρά ποτέ !!

1.     Όλοι γνωρίζουμε τα αυτονόητα οφέλη του τρένου, ως βασική υποδομή

2.     Έχει τεράστια σημασία γεωπολιτιστική αλλά και τουριστική και εμπορική σημασία.

3.     Επίσης η σύνδεση του με το λιμάνι θα δώσει μια ενίσχυσή στην κίνηση του τόσο τουριστική όσο και εμπορική (και αυτό αυτονόητο )

Όμως το σημαντικό στο όλο θέμα είναι η όλη συγκυρία της σύνδεσης του τρένου με την πόλη και κατ’ επέκταση με το λιμάνι έχει τα εξής μοναδικά πλεονεκτήματα :

1.     Όλα τα λιμάνια της Ιταλίας (Brindisi, Bari Ancona, Ravena Venezia, και Τεργέστη ) έχουν το τρένο να φτάνει μέχρι το πλοίο

 

2.     Όλα τα λιμάνια της Ιταλίας (Brindisi, Bari Ancona, Ravena Venezia, και Τεργέστη ) αυτά συνδέονται με την Ελλάδα με Πάτρα και Ηγουμενίτσα

3.     Μόνο η Πάτρα έχει πιθανότητα να συνδεθεί με το τρένο άμεσα

 

4. Η Ηγουμενίτσα δεν προβλέπεται στο άμεσο και προσεχές μέλλον και μόνον αν ξεκινήσει η σιδηροδρομική Εγνατία θα υπάρξει μελλοντικά σύνδεση.

Αυτό ακριβώς το θέμα είναι και που το λιμάνι της Πάτρας, θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, και θα ανακτήσει την χαμένη του πελατεία και κίνηση τόσο επιβατική αλλά κυρίως Εμπορική.

Τώρα εφόσον έχουμε τα στάδια ως ακολούθως :

1. Ή σύνδεση σύγχρονου τρένου με το λιμάνι σημαίνει αύξηση κίνησης εμπορευμάτων ( αναμφίβολα )

2. Η άφιξη του τρένου και η επομένως η αύξηση της κίνησης των εμπορευμάτων αποτελεί μοχλό πίεσης για την δημιουργία του εμπορευματικού τμήματος του λιμένα

3. Η δημιουργία του εμπορευματικού τμήματος του λιμένα θα αποτελέσει :

a. απαραίτητη προϋπόθεση την ύπαρξη σταθμού LNG (υγροποιημένο αέριο)

b. απόδοση και του υπόλοιπου τμήματος του Παλιού λιμένα στην πόλη ( από αγίου Νικολάου έως Θεατράκι )

4. Η δημιουργία σταθμού LnG θα δώσει την δυνατότητα για εφοδιασμού βιομηχανικού δικτύου στην βιομηχανική ζώνη, αλλά και οικιακού δικτύου για την πόλη.

Δηλαδή καταληκτικά με την έλευση του τρένου συμπληρώνεται ένα παζλ, με το οποίο ολοκληρώνονται :

a. το συγκοινωνιακό δίκτυο,

b. το ενεργειακό δίκτυο και

c. Παραδίδεται το θαλάσσιο μέτωπο στην πόλη,

Έστω μετά από τόσα χρόνια καθυστέρηση, κάλιο αργά παρά ποτέ!!!