Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ Η ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ "ΟΙΔΙΠΟΔΑ" ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΩΔΕΙΟ

ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ Η ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ "ΟΙΔΙΠΟΔΑ&...

Ξεκίνησε η περιοδεία της παράστασης του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Δύο ώρες και είκοσι λεπτά διήρκησε η παράσταση «Οιδίπους, ο μύθος της Ιστορίας του Κόσμου όπως τον είπαν οι Έλληνες» σε σκηνοθεσία, απόδοση & σύνθεση κειμένου του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Σταύρου Τσακίρη που έκανε την πρεμιέρα της, την Πέμπτη 19 Ιουλίου 2018 στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, μπροστά σε περίπου χίλιους θεατές, μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ο οποίος δεν κάθισε στην πρώτη σειρά καθισμάτων ως είθισται αλλά προτίμησε να καθίσει ψηλότερα ανάμεσα στον κόσμο.

Η παράσταση επαναλαμβάνεται απόψε Παρασκευή 20/7 στις 21.30 στο Αρχαίο Ωδείο. Ο «Οιδίπους» αναμενόταν με ενδιαφέρον όσο και περιέργεια και στο τέλος της παράστασης το χειροκρότημα ήταν θερμό για ένα μάλλον κερδισμένο καλλιτεχνικό «στοίχημα» του κ. Τσακίρη και του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών που σε δύσκολους οικονομικά καιρούς προέβη σ’ ένα τολμηρό και ακριβό εγχείρημα όπως και ο ίδιος ο κ. Πελετίδης τόνισε.

Ο λόγος του κειμένου μέσα από τη σύνθεση των 7 τραγωδιών για τον οίκο των Λαβδακιδών με κεντρικό πρόσωπο τον Οιδίποδα, «δολοφόνο» από τη γέννα του, όπως ο ίδιος εξιστορεί και τη μισητή γενιά του, ακούστηκε καθαρά και το πέρασμα από την μία ιστορία στην άλλη γινόταν με έναν ωραίο, φυσικό, «ανεπαίσθητο» τρόπο.

Στα δυνατά σημεία της αξιοπρεπούς, καλαίσθητης και σε τουλάχιστον 2-3 σκηνές βαθιά συγκινητικής παράστασης, συγκαταλέγονται η Ιοκάστη της Μαρίας Κίτσου με την εξαιρετική χροιά της φωνής της, συγκρατημένη και αγέρωχη, η οποία όντως έμοιαζε να βρίσκεται ένα επίπεδο παραπάνω από όλο τον θίασο, η μουσική του Μίνου Μάτσα, τα κοστούμια κυρίως σε μαύρο – πένθιμο τόνο της Ορσαλίας Παρθένη, η οποία μάλιστα καθόταν στις μπροστά σειρές και προς το τέλος έβγαλε αναμνηστικές φωτ. με το κινητό της, καθώς και η υπέροχη σκηνή που η Ιοκάστη προσπαθεί να συνετίσει τα παιδιά της Ετεοκλή και Πολυνείκη (στους ρόλους οι Παναγιώτης Παπαπαύλου και Μάνος Καρατζογιάννης αντίστοιχα) από το να μην πολεμήσουν ο ένας ενάντια στον άλλο και κατόπιν η ίδια η μονομαχία δοσμένη υπό τους ήχους της υποβλητικής μουσικής του Μίνου Μάτσα και με κινήσεις που σαν να παρέπεμπαν σε ζειμπέκικο.

Η παράσταση «Οιδίπους» που είναι αλήθεια πως χρειάζεται μία μικρή χρονική συντόμευση (κάποιοι λίγοι θεατές έφυγαν δέκα λεπτά πριν τελειώσει) θεωρούμε πως ξεκινά το ταξίδι της ανά την Ελλάδα με θετικό αντίκτυπο από την πρεμιέρα της στην Πάτρα.

Ενστάσεις σίγουρα υπήρξαν και είχαν να κάνουν με την μοντέρνα ματιά της σκηνοθεσίας, την έλλειψη χορού που βέβαια αναπληρωνόταν από την ισότιμη συμμετοχή και των 11 ηθοποιών, το γεγονός πως ορισμένες από τις ερμηνείες δεν ήσαν όλες στο ίδιο επίπεδο, τη διάρκεια.

Ο Τάκης Χρυσικάκος απέδειξε την σκηνική εμπειρία του, ο Δημήτρης Λάλος ως Οιδίποδας φανέρωσε τη στόφα και την ξεχωριστή χάρη που τον έχουν αναγάγει σε περιζήτητο πρωταγωνιστή, ο Γεράσιμος Γεννατάς ως Κρέων ήταν πειστικός ως προς την μοχθηρία και απανθρωπιά του ήρωα του χωρίς όμως να καταφέρει να είναι επιβλητικός ενώ η Πατρινή Λένα Δροσάκη ήταν όσο εύθραυστη και δυναμική έπρεπε για το ρόλο της Αντιγόνης που υποδύθηκε.

Ιδιαίτερη δουλειά έχει γίνει και στους φωτισμούς. Εκπληκτικό το σημείο όπου το δάπεδο της σκηνής φωτίζεται και γίνεται κατακόκκινο όταν ο Οιδίπους μπήγει τις καρφίτσες από το φόρεμα της Ιοκάστης στα μάτια του. Είχε δοθεί προσοχή και στην λεπτομέρεια όπως τα κόκκινα παπούτσια του Οιδίποδα ενώ το φινάλε με τις μαύρες ανοικτές ομπρέλες θύμισε Θόδωρο Αγγελόπουλο.

Δεν έλειψαν κάποια λάθη στον ήχο ενώ θετικά σχολιάστηκε και ο σκηνικός χώρος της παράστασης που τον επιμελήθηκε ο Αλέξανδρος Ψυχούλης, ο οποίος στο φινάλε, στο χειροκρότημα όλων των συντελεστών, εμφανίστηκε σπορ ντυμένος με μπλε βερμούδα.

Μεταξύ των θεατών ήσαν το μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Μαριάννα Σταματιάδου (η κόρη της Νάνσυ Χριστοπούλου είναι μεταξύ των 11 ηθοποιών της παράστασης), τα επίσης μέλη του ΔΣ του θεάτρου Χαριτίνη Καρλιαύτη – Σαρδελιάνου και Αναστασία Τσαλαμιδά, η Βίβιαν Σαμούρη, ο πρόεδρος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Ανδρέας Τερζής, ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων Βασίλης Θωμόπουλος, ο Δημήτρης Πεφάνης, η Νανά Πατρώνη, κ.α.

Μετά όλος ο θίασος μαζί με τον Σταύρο Τσακίρη και φίλους και στελέχη του ΔΗΠΕΘΕ ήπιαν ένα κρασί στο «Απέναντι από το Ωδείο».

Κλείνοντας θα λέγαμε πως μας έμεινε και μία χαρακτηριστική φράση από το υπέροχο κείμενο της παράστασης, «δεν είμαστε ιδιοκτήτες των υλικών αγαθών και καμιά εξουσία δεν είναι αιώνια», που αποδεικνύει τη διαχρονικότητα των κειμένων των αρχαίων τραγικών ποιητών μας.

*Το μακιγιάζ των ηθοποιών επιμελήθηκε η Χαρά Αλατζά ενώ η κίνηση ήταν της Ζωής Χατζηαντωνίου και ο σχεδιασμός των φωτισμών του Νίκου Σωτηρόπουλου.

*Εκ των χορηγών και υποστηρικτών επικοινωνίας του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας είναι και το thebest.gr.

Επιμέλεια - ρεπορτάζ: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture