Αγορά

»

Πώς η εταιρεία nobacco έφτασε να κάνει τζίρο 10 εκ. ευρώ

09/11/2018 08:00

Tα αδέλφια Μάρκος και Αλέξανδρος Μαρκόπουλος κατάφεραν με τις ιδέες τους και την καθοδήγηση του πατέρα τους Κωνσταντίνου, όχι μόνο να στήσουν σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς μια υγιή επιχείρηση αλλά να την εξελίξουν και πλέον να θεωρούνται leaders στην αγορά τους.

Μέσα σε 10 χρόνια η Nobacco, μια εταιρεία που ξεκίνησε με αρχικό κεφάλαιο μόλις 10 χιλιάδες ευρώ,  κατάφερε το 2017 να κάνει τζίρο 10 εκατομμυρίων, να έχει δίκτυο 70 καταστημάτων και 400 σημεία πώλησης, μονάδα τυποποίησης και παραγωγή με τη βούλα του Πανεπιστημίου Πατρών, 115 υπαλλήλους και συνεργάτες για την κατασκευή hardware που την καθιστούν όχι μόνο έμπορο αλλά και παραγωγό κάθε προϊόντος εναλλακτικού στο κάπνισμα. Κι όλα αυτά μάλιστα με μηδενικό δανεισμό!

Μάρκος και Αλέξανδρος Μαρκόπουλος / Φωτογραφία Πρώτο θέμα

Από τον πρώτο καιρό κι επειδή το ηλεκτρονικό τσιγάρο ήταν ένα εντελώς καινούργιο προϊόν στην ελληνική αγορά κι αφού δεν υπήρχαν εκτεταμένες μελέτες επ’ αυτού η οικογένεια αποφασίζει να κινηθεί κι επιστημονικά. Ανοίγει πρωτόκολλο στο ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος προκειμένου να υπάρξουν εκτεταμένες έρευνες για τα προϊόντα, ενώ αργότερα συνάπτουν συνεργασία με πανεπιστημιακές σχολές για την έρευνα και την ανάπτυξη ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων με το σήμα της Nobacco.

Από τις πλεον αξιοσημείωτες είναι η συνεργασία με το τμήμα φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών που ξεκίνησε το 2014. Η συνεργασία με την ονομασία «Aquarius Project» θεωρείται πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα καθώς κάνει πράξη τη διεθνή πρακτική που θέλει τον ιδιωτικό τομέα να συνεργάζεται με την ακαδημαϊκή κι ερευνητική κοινότητα για τη σύνδεση της παραγωγής  με τη γνώση και την καινοτομία. Από αυτή τη συνεργασία προέκυψε η γκάμα των υγρών αναπλήρωσης Nobacco τα οποία παράγονται σε μονάδα του Κορωπίου στην Αττική.

Τα υγρά αναπλήρωσης της σειράς Premium διακρίνονται για την ποιότητά τους, αποτέλεσμα πολύμηνης έρευνας και ανάπτυξης του Εργαστηρίου Βιοχημείας (ΕΜΒΙΑ) του Τμήματος Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών.

Το ερευνητικό προσωπικό του, με την υψηλή επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία, μετά από πολυετή ερευνητική ενασχόληση με τη νικοτίνη και τους ανθρώπινους νικοτινικούς υποδοχείς, σχεδιάζει και παράγει προϊόντα ανώτερης ποιότητας και υψηλής καθαρότητας.

«Οσα έχει η εταιρεία είναι δικά της. Δεν χρωστάμε σε κανέναν κι αυτό γιατί το 2008 όταν ξεκινήσαμε κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει τι θέλαμε να κάνουμε. Από την εφορία μέχρι τις τράπεζες  αρνήθηκαν όλοι να μας χρηματοδοτήσουν αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι έγινε για καλό» λέει ο 30χρονος Αλέξανδρος και ο πατέρας του Κωνσταντίνος στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα.  Ο τελευταίος  ήταν αυτός που είχε την αρχική ιδέα για τη Nobacco επειδή… ήθελε να κόψει το κάπνισμα.

«Όλα αυτά ήρθαν με υπερπροσπάθεια, άγχος και χωρίς να πλουτίσουμε από αυτή την ιστορία» τονίζει ο 37χρονος Μάρκος που τονίζει ότι όλοι μένουν στο νοίκι και δεν έχουν αποκτήσει σπίτια.

Η Nobacco μετά το πρόσφατο deal με την British American Tobacco Hellas καθίσταται αυτόματα στην πρώτη εταιρεία πανευρωπαϊκά που είναι σε θεση να προσφέρει στον καταναλωτή όλες τις νόμιμες, ασφαλείς και εξελιγμένες εναλλακτικές λύσεις στο κλασσικό τσιγάρο.

Στόχος τους είναι την επόμενη διετία να αυξηθεί κατά 30% το τζίρος και να τρέξει ένα επενδυτικό πλάνο μέσω του οποίου θα δημιουργηθούν άλλα 25-30 καταστήματα για την πλήρη πανελλαδική κάλυψη του δικτύου. Παράλληλα ετοιμάζεται ένα προσεκτικά μελετημένο άλμα στο εξωτερικό μέσω της χονδρικής πώλησης των προϊόντων με το brand Nobacco.

Σχετικά άρθρα: