Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Εκπτωτική... ανάσα για εμπόρους και καταναλωτές από τη Δευτέρα-Ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις

Εκπτωτική... ανάσα για εμπόρους και κατα...

Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου

Ανάσα πήραν τα ταμεία των Εμπόρων και στην Πάτρα την περίοδο των εορτών και φαίνεται οτι περιμένουν ακομη περισσότερα απο τις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινούν τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019 και θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.

Μιλώντας στο thebest.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και Νοτιοδυτικής Ελλάδας, Γιώργος Βαγενάς σημειώνει ότι η εορταστική περίοδος έσωσε τα σπασμένα ολόκληρης της χρονιάς η οποία μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου δεν πήγαινε ιδιαίτερα καλά για τους εμπόρους της περιοχής.

«Η πτώση ήταν περίπου στο 20% σε σύγκριση με πέρυσι, ήρθαν όμως οι Γιορτές και αναπτέρωσαν τις ελπίδες μας. Ένδυση, υπόδηση, παιδικά-βρεφικά και παιχνίδια κινήθηκαν αρκετά καλά αυτή την περίοδο. Γενικά η αίσθηση που έχουμε είναι ότι η χριστουγεννιάτικη περίοδος ισοστάθμησε την χασούρα του προηγούμενου διαστήματος», εξηγεί ο κ Βαγενάς.

Βέβαια υπάρχουν και περιοχές που συνολικά το 2018 παρατηρείται μια πτώση του τζίρου. Σε αυτές περιλαμβάνονται η Τρίπολη με 15% πτώση, η Σπάρτη με 10% καθώς και κάποια από τα νησιά του Ιονίου με 5%.

«Το σημαντικό είναι να μειωθούν οι φορολογικές υποχρεώσεις των πολιτών ώστε να τους μένουν χρήματα για να κάνουν αγορές. Όταν μένεις στα ίδια επίπεδα με πέρυσι δείχνει κάτι αλλά χρειάζονται δραστικά μέτρα για να υπάρξει η ανατροπή, ειδικά εάν αναλογιστείτε ότι σε 9 χρόνια χάσαμε 60% του τζίρου μας. Σε διαφορετική περίπτωση και άλλες επιχειρηματίες θα μείνουν εκτός αγοράς», τονίζει μεταξύ άλλων ο κ. Βαγενάς.

Τώρα πλέον οι ελπίδες των εμπόρων της Πάτρας εναποτίθενται στις επικείμενες εκπτώσεις που ξεκινούν στις 14 Ιανουαρίου και οι οποίες ενδείκνυνται για αγορές.

Ακολουθούν εκ μέρους του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές ενόψει των εκπτώσεων:

-Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.

-Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

-Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.

-Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.

-Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

-Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.

-Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.

-Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν “κράχτες”, ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

-Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

-Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.

-Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά